Mi a különbség a tartalommarketing és a marketing szövegírás között?

A tartalommarketing egy előre kidolgozott struktúrára épülő folyamat, amelynek fontos része a marketing szövegírás. Ebben a bejegyzésünkben megnézzük közelebbről a tartalommarketing egyes részeit, illetve kitérünk arra is, hogy mitől lesz ütős egy marketing szöveg.

Miből áll a tartalommarketing?

·         Kulcsszó- és szinoníma kutatásból

  • Fontos, hogy olyan szavakat, kifejezéseket, szinonimákat vagy akár metaforákat tartalmazzon a weboldal szövege, amely tökéletesen leírja azt, hogy mi található az oldalon.
  • Ez nemcsak a látogató számára jó, hogy egyből tudja, hogy mi van az oldalon, hanem a kereső is könnyebben értelmezi, hogy mit rejt az oldal.

·         Weboldalon belüli optimalizálásból

  • Elég gyors az oldal betöltése, vagy javításra szorul?
  • Van a képek “alt” attribútumaiban egy rövid leírás a képről?
  • Tökéletesen működik az oldal minden kedvelt böngészőben és a különféle méretű eszközökön (PC, laptop, tablet, mobil)?
  • Optimális méretűek a képek az adott eszközről nézve? – Ne töltsünk be 4K-s képet mobilnézeten.. Generáljunk különféle méretű képeket, s csak azt a méretet jelenítsük meg, amely a legjobb felhasználói élményt nyújtja majd.
  • Mindig ügyeljünk arra, hogy a meta cím és meta leírás tartalmazza a fontosabb kulcskifejezéseket.

·         Marketing szövegírásból

  • Miután megvannak a fontosabb kulcsszavak és kifejezések, kezdődhet a marketing szövegírás. Lássuk a részleteket!

Mitől hoz bevételt az oldalra kitett marketing szöveg?

Mindenki tudja, hogy egy marketing szöveget úgy kell megírni, hogy elég figyelemfelkeltő legyen ahhoz, hogy további cselekvésre tudjuk vele sarkallni az ügyfelet.

Amennyiben tényleg jó lett a szöveg, fontos, hogy alul legyen egy gomb, amelyre ha rákattint az olvasó, akkor például a linken vásárolni tud vagy fel tudja venni a kapcsolatot a céggel (árajánlat).

·        Fontos az üzenet, a stílus, a megfogalmazás és a nyelvezet is

Először is érdemes felvetni egy problémát, amellyel szembesülhet az ügyfél. Természetesen a cég terméke vagy szolgáltatása adja majd a problémára a megoldást.

Tehát már csak annyi maradt, hogy írjunk egy egyedi marketing szöveget, amellyel remélhetőleg arra tudjuk majd buzdítani a látogatót, hogy rendelje meg a terméket vagy szolgáltatást. Ehhez a következő kérdések segíthetnek:

  • Ki a közönség?
  • Milyen stílusban érdemes hozzájuk szólni?
  • Releváns az, hogy hol helyezkednek el földrajzilag?
    • Külföldi oldalak esetében fontos figyelembe venni a helyi kultúrát, normákat is, nehogy lábon lőjük magunkat egy kellemetlen megfogalmazás miatt.
  • Formális, vagy informális lesz a céges kommunikáció?
  • Vicces, komoly, hatásvadász, megbízható vagy akár megdöbbentő üzenetet szeretnénk átadni?
  • Csak a termékre vagy a szolgáltatásra akarunk koncentrálni, vagy fontos a fenntartható vásárlás is?

Ezekből a kérdésekből is jól látszik, hogy elég sok mindent kell végiggondolni ahhoz, hogy egy marketing szöveg elérje a célját, azaz profit-növekedést tudjon generálni a cégnek.

Viszont egy kis kreativitás, megfelelő marketing és pszichológia ismeretek segítségével könnyen össze lehet rakni egy olyan tartalommarketing konstrukciót, ahol minden egyes marketing szöveg segíti majd az eladásokat.