szeptember 19, 2024

Weboldal Készítés Hírek

Honlap készítés, Webáruház készítés

Ezért nem mindegy, hogy hol jelenik meg a PR cikked

laptop nézés

A PR cikkek írása egyre nagyobb területet ölel fel a marketing tevékenységen belül. Az ilyen cikkeket ugyanis remekül tudjuk használni arra, hogy megismertethessük vagy épp átvezessük oldalunkra az olvasókat, hiszen manapság már szinte mindenki az internetről informálódik. Viszont nagyon nem mindegy, milyen minőségben és hogyan jelennek meg a PR cikkek.

Ha azt szeretnénk, hogy komolyan vegyenek minket…

Ahogy egyre felkapottabbá vált a PR cikk írás, úgy növekedett azon magazinok és oldalak száma, amelyek kifejezetten a PR tevékenységre készültek. Ezt azt jelenti, hogy meghatározott összegért cserébe megjelentetik a cégek vagy az ügynökségek által írt PR cikkeket, és lényegében ebből származik minden bevételi forrásuk. Viszont az ilyen oldalak kapcsán nem árt óvatosnak lenni. A PR cikkek ugyanis érhetnek el jó megjelenést az adott oldalakon, viszont nagyon nem mindegy milyen célközönségnek jelennek majd meg, és milyen közegben. Léteznek olyan PR cikkek megjelentetésére készült oldalak, amelyek tulajdonképpen mindent befogadnak. A komoly helyesírási hibákkal teletűzdelt és fogalmi tévedésektől hemzsegő cikkeket ugyanúgy leadják, mint ahogyan az etikailag kifogásolhatóakat is. Már pedig, ha mi az üzletünkkel/szolgáltatásunkkal nem szeretnénk egy ilyen közegben megjelentetni az írásunkat, akkor jobb ha alaposan utánanézünk először a PR felületnek. Az ilyen oldalak ugyanis egyáltalán nem vehetőek komolyan. A valós vásárlótömeg pedig egyértelműen elfordul ezektől az oldalakról, akármennyire is tűnik magasnak a látogatottsága: az sok esetben inkább a kattintásvadász híreknek köszönhető, amit az ilyen portálok szándékosan jelentetnek meg a magas olvasószám elérésre érdekében.

A keresőmotorok rangsorolása számít igazán

A fentebb említett olvasottság tehát gyakran nem épp azt mutatja, amit elvárnánk egy minőségi oldaltól. Ugyanakkor a hivatalos PR cikkeket közlő oldalak is szerencsére rendelkeznek egy olyan rangsorolással, amit a Google készít és folyamatosan frissít. A keresőmotor algoritmusa elképesztő sok szempontot vesz figyelembe annak kapcsán, hogy mely oldalakat sorolja előre nekünk a kereséskor. Amikor mi egy PR cikket szeretnénk elhelyezni valamely weboldalon, akkor valójában arra van szükségünk, hogy kereséskor a mi cikkünk az első tíz talált között szerepeljen, amennyiben rákeresnek a benne található kulcsszavakra vagy témára. Vagyis ilyenkor valójában a weboldal rangsorolását veszi figyelembe a Google is. Milyen szempontok azok nagyjából, amik alapján rangsorol a Google? Számít a cikkek minősége, a domain hitelesítésének megléte, a biztonsága, valamint a kapcsolati adatok jelenléte is többek között. Ezen kívül a duplikált tartalmak és a duplikált metaadatok ronthatják egy weboldal rangsorolását, ahogyan a másolt tartalmak is. Ez egy PR cikk esetében azt jelenti, hogy a kifejezetten minőségi és egyedi tartalmak azok, amelyek eredményre is vezetnek pláne, hogy a keresőmotor a hasznosságát is figyeli ezeknek a cikkeknek. Összességében tehát, nem érdemes olyan oldalakat felkeresni, amelyek csak az olvasottságukra hivatkoznak. Mindig nézzük át a Google értékeléseit, amelyeket egy egyszerű kereséssel megtalálhatunk. Ám a legjobb, ha inkább egy profi ügynökségre bízzuk a PR cikk megjelentetését.

Copyright © All rights reserved. | Newsphere by AF themes.